تبلیغات
عکس های نایس - حامد بهداد، انرژیک و برونگرا یا متظاهر؟

تمامی فعالیت های این سایت مطابق با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران میباشد

ژل های زناشویی همه چیز درباره ی خودرو

عکس های نایس

مجله خبری Nices.IR

روزنامه هفت صبح: هنوز یكی از پر‌فروش‌ترین شماره‌های هفت‌صبح، شماره‌ای بوده كه یك مصاحبه چالشی با او را چاپ كردیم. افكار عمومی ‌سمپاتی ویژه‌ای به این بازیگر پر‌انرژی و مستعد دارد. شاید صفت مستعد برای یك بازیگر 40 ساله كمی ‌غیر‌منطقی باشد اما مشكل این جاست كه همه حتی طرفداران دو آتیشه‌اش هم معتقدند روزی بازی فوق‌العاده‌ای از او خواهیم دید. 

بازی‌های او در مرز بازی انرژیك برونگرایانه و بازی متظاهرانه باقی می‌ماند. برای همین به‌ اندازه هوادارانش منتقد و معترض دارد. بازی‌هایی كه مورد علاقه طرفدارانش هستند مثل بازی او در جرم، زندگی با چشمان بسته، انتهای خیابان هشتم یا هفت دقیقه تا پاییز عموما توسط منتقدان همیشگی‌اش به عنوان بازی‌هایی كنترل نشده، متظاهرانه و ناموزون رد شده‌اند.  نقش‌هایی كه گویی انرژی بیش از حد لزوم برای آنها خرج شده است و كارگردان‌هایی كه در مورد زیاده‌خواهی بهداد در تصرف صحنه‌ها، عقب‌نشینی كرده‌اند.‌

حامد بهداد hamed behdad

یا تلاش‌های او برای نقش‌هایی كه چالش‌برانگیز شده‌اند مثل نقش جوان نامتعادل حس پنهان و یا نقش خطاط سالخورده در شبانه‌روز هم نتوانست از نگاه منتقدانه مخالفانش خارج شود. بسیاری از منتقدان بازی او را با معیارهای بین‌المللی در این فیلم‌ها تخطئه می‌كنند در حالی كه خودش بارها اعلام كرده كه از سبك مارلون براندو پیروی می‌كند. همان شیوه براندوی بزرگ در جذب تماشاگر با مبالغه در میمیك و صدا‌ اما مخالفان سبك حامد بهداد اشاره می‌كنند كه این سبك بازی سال‌هاست در سینمای جهان منسوخ شده. آنها می‌گویند كافی است بازی‌های دهه 70 آل‌پاچینو و رابرت د‌نیرو را با بازی‌های دهه 90 آنها مقایسه كنید تا متوجه شوید كه بازیگری در سینما به سمت هرچه بیشتر طبیعی بودن حركت كرده است.

 البته منتقدانش نمی‌توانند چشم بر برخی بازی‌های متفاوت بهداد ببندند.  مثل بازی كنترل شده بهداد در  فیلم هرشب تنهایی كه روی نامكشوف بازیگری‌اش را به نمایش می‌گذارد ‌ یا در سعادت‌آباد و همین طور نارنجی‌پوش كه سبك برونگرایانه معمول بهداد در قالب نقش‌هایی متناسب، كاركرد درستی پیدا می‌كنند‌ و از آزارندگی مرسوم خبری نیست. 

هرچه هست این ستاره 40 ساله كه در كنار شهاب حسینی و شاید بالاتر از او همین طور جلوتر از رادان و مصفا و فروتن، محبوب‌ترین بازیگر فعلی سینمای ایران است، طی 10 سال 30 فیلم بازی كرده است.  در پنج سال گذشته به طور متوسط هر سال چهار فیلم بازی كرده.‌ هنوز هم بر روی پرده كپسول انرژی است و هنوز هم منتظر آن بازی ویژه او هستیم. فیلم چه خوبه كه برگشتی نیز انتظارمان را پاسخ نداد. 

ستاره در دوربرگردان، درباره بازی حامد بهداد در آخرین فیلم مهرجویی

بازی او در نقش دكتر از فرنگ برگشته به ظاهر سرخوش اما تلخ و زخم خورده، قرار است در كنار رضا عطاران یك زوج رفیق مشنگ مورد علاقه مهرجویی را به تصویر بكشند اما بازی حامد بهداد در فیلم مهرجویی را می‌توان یك شكست كامل تلقی كرد. او كه در نارنجی‌پوش توانسته بود بازی ویژه خود را در قالب یك مصلح ایده‌آلیست محیط‌زیست به نقطه قوت فیلم بدل كند در چه‌خوبه‌كه‌برگشتی نقطه ضعف اصلی فیلم است. 

تلاش او برای ارائه یك نوع بازی كمیك مثل این می‌ماند كه مارلون براندو بخواهد كاراكتر جری لوییس را ایفا كند. او از ترسیم شخصیت و ریزه‌كاری‌های كاراكتر دور می‌ماند و در مقیاس كمدی نیز در برابر جاذبه مغناطیسی رضا عطاران برای تماشاگران شانس چندانی پیدا نمی‌كند. 

البته باید خدا را شكر كند كه عطاران در صحنه‌های دونفره خود با بهداد با تواضعی قابل ستایش، تلاشی برای در دست گرفتن صحنه و خودنمایی نمی‌كند چه در آن صورت با توجه به تجربه پرتقال خونی و جدال میان عرب‌نیا و بهداد می‌شد ماجرای مشابهی را انتظار داشت. هرچه هست چه خوبه كه برگشتی در كارنامه بازیگری بهداد یك نقطه تاریك است. یك شكست‌.(در كارنامه مهرجویی و عطاران نیز نقطه روشنی محسوب نمی‌شود). 

ستاره در دوربرگردان، درباره بازی حامد بهداد در آخرین فیلم مهرجویی

بهداد به عنوان محبوب‌ترین بازیگر سینمای امروز ایران باید از این تجربه ناخوشایند درس‌های لازم را فرا بگیرد‌ و كشف كند چگونه بازی بی‌پروا و سرخوشانه و انرژیك او در نارنجی‌پوش به نقطه قوت فیلم بدل می‌شود اما تلاش آگاهانه او برای بازی كمیك در چه خوبه كه برگشتی به بزرگ‌ترین نقطه ضعف فیلم بدل می‌شود. پاسخ این معما را بهداد خود بهتر از همه می‌داند. 

صوفیا نصرالهی|داریوش مهرجویی با كارنامه پرباری كه دارد، جوایز زیادی كه گرفته و جوایز بیشتری كه حقش بوده و نگرفته، فیلم‌های زیادی كه از او روی پرده رفته و فیلم‌هایی مانند «بانو» كه آنقدر در توقیف ماندند و بعد اكران شدند كه دیگر شرایط مناسبی برای دیدن‌شان نبود یا مانند «سنتوری» كه حقش از بین رفت و هیچ‌گاه رنگ پرده را به خود ندید، به هر حال برای سینمای ایران یك برند است و اكران فیلمی از او یك اتفاق مهم در سینمای ایران است. 

«چه خوبه كه برگشتی» خیلی‌ها را در جشنواره ناامید كرد. اصلا بسیاری از سینمادوستان هستند كه تصور می‌كنند دوره سینمای مهرجویی به سر آمده و او تبدیل به یك كارگردان شلخته شده كه ایده‌ها را خراب می‌كند. در همه چیز زیادی اغراق می‌كند و به اصول قصه‌گویی، به آن مضامین فلسفی كه در فیلم‌های اولیه‌اش مثل «گاو»، «پری» یا تكامل یافته‌ترش در «هامون» وجود داشت و حتی به كارگردانی وفادار نیست. 

این گفته‌ها تا حدی می‌تواند صحت داشته باشد اما كسانی كه این نقدها را وارد می‌كنند فراموش كرده‌اند كه مهرجویی یك كارگردان چند وجهی است. «ور»های مختلفی دارد. در خیلی از فیلم‌هایش، از همان اولی یعنی «الماس 33» بگیرید تا حتی بخش‌هایی از «هامون» ور بازیگوشانه و شوخ و شنگش وجود داشته است. 

از بعد از اپیزود كوتاه «دختردایی‌گمشده» كه اصلا بیشتر فیلم‌هایش در همین فاز است: «مهمان مامان»، «میكس»، «نارنجی‌پوش» و این آخری «چه خوبه كه برگشتی» كه به نوعی زدن به سیم آخر است. مهرجویی فضاهای ابزورد را دوست دارد. از تغییر لحن در فیلم خوشش می‌آید. صحنه‌های كابوس «هامون» كاملا فانتزی است ولی چون در بستر كابوس مطرح می‌شود، تماشاگر می‌پذیرد. نه فقط فیلم‌های اخیرش مانند «سنتوری» و «نارنجی‌پوش» و این فیلم آخر «چه خوبه كه برگشتی» كارگردانی نامرتب و اصطلاحا شلخته‌ای دارند كه حتی در فیلمی مانند «هامون» كه اثر موردعلاقه روشنفكران از داریوش مهرجویی است هم می‌توان این نامنظمی خودخواسته را دید. 

ستاره در دوربرگردان، درباره بازی حامد بهداد در آخرین فیلم مهرجویی

در واقع مهرجویی فقط در فیلم‌های «سارا» و «لیلا» است كه كارگردانی كاملا حساب شده و منطقی دارد. حالا «چه خوبه كه برگشتی» نقطه اوج همه فضاهای ابزورد و شلختگی‌های مهرجویی است و عجیب نیست كه خیلی‌ها را ناراحت و حتی خشمگین كرده است.

 فیلم همه‌جور شوخی دارد از شوخی‌های كلامی بگیرید تا بخش‌هایی كه كاملا وارد كمدی اسلپ استیك می‌شود. اگر دنبال مفاهیم آنچنانی عمیق هستید، «چه خوبه كه برگشتی» را نبینید. این ادامه منطقی اپیزود «تهران: روزهای آشنایی» است: سرخوشانه و غیرمنطقی. انگار كارگردان خواسته تمام قواعد فیلمسازی را به مبارزه بطلبد. 

برای لذت بردن از «چه خوبه كه برگشتی» باید فقط به ور ابزورد كارگردان فكر كنید. اگر دنبال مهرجویی هستید كه «هامون» را ساخته یا حتی فكر می‌كنید «چه خوبه كه برگشتی» به‌خاطر شخصیت‌های متعدد و متنوعی كه دارد و فضای كمدی‌اش به «اجاره‌نشین‌ها» یا «مهمان مامان» شبیه است، اشتباه كرده‌اید. این نسخه خیلی اگزجره‌ای از همه بازیگوشی‌های داریوش مهرجویی است. 

البته كه نمی‌شود به بهانه ابزورد بودن نقطه ضعف‌هایش  را مانند اینكه اواسط فیلم دیگر ماجراها تكراری می‌شوند و فیلم از ریتم خودش خارج می‌شود، با این توجیهات نادیده گرفت. از داریوش مهرجویی كه كلا خیلی بیشتر از این‌ها انتظار داریم اما فیلمی است كه برای دو ساعت شما را از همه فضاهای جدی روزمره خارج می‌كند و اگر كلید ورود به دنیایش را پیدا كنید می‌توانید حتی از دیدنش لذت هم ببرید. 

فیلمی كه باید چند بار دیگر ببینم تا متوجه شوم فضا و كاراكترهای عجیب و غریب آن خودخواسته تبدیل به این ملغمه بامزه شده‌اند یا كارگردان بزرگ ما خسته شده و خواسته فیلم را از سرش باز كند و به همین دلیل هم هیچ منطقی پس آن وجود ندارد. به هرحال این تنها فیلم این روزهای روی پرده سینماهاست كه دیدنش برای سینمادوستان واجب است چه دوستش داشته باشند و چه نه.

ستاره در دوربرگردان، درباره بازی حامد بهداد در آخرین فیلم مهرجویی

داریوش مهرجویی با كارنامه پرباری كه دارد، جوایز زیادی كه گرفته و جوایز بیشتری كه حقش بوده و نگرفته، فیلم‌های زیادی كه از او روی پرده رفته و فیلم‌هایی مانند «بانو» كه آنقدر در توقیف ماندند و بعد اكران شدند كه دیگر شرایط مناسبی برای دیدن‌شان نبود یا مانند «سنتوری» كه حقش از بین رفت و هیچ‌گاه رنگ پرده را به خود ندید، به هر حال برای سینمای ایران یك برند است و اكران فیلمی از او یك اتفاق مهم در سینمای ایران است. «چه خوبه كه برگشتی» خیلی‌ها را در جشنواره ناامید كرد. 

اصلا بسیاری از سینمادوستان هستند كه تصور می‌كنند دوره سینمای مهرجویی به سر آمده و او تبدیل به یك كارگردان شلخته شده كه ایده‌ها را خراب می‌كند. در همه چیز زیادی اغراق می‌كند و به اصول قصه‌گویی، به آن مضامین فلسفی كه در فیلم‌های اولیه‌اش مثل «گاو»، «پری» یا تكامل یافته‌ترش در «هامون» وجود داشت و حتی به كارگردانی وفادار نیست. این گفته‌ها تا حدی می‌تواند صحت داشته باشد اما كسانی كه این نقدها را وارد می‌كنند فراموش كرده‌اند كه مهرجویی یك كارگردان چند وجهی است. «ور»های مختلفی دارد. در خیلی از فیلم‌هایش، از همان اولی یعنی «الماس 33» بگیرید تا حتی بخش‌هایی از «هامون» ور بازیگوشانه و شوخ و شنگش وجود داشته است.

از بعد از اپیزود كوتاه «دختردایی‌گمشده» كه اصلا بیشتر فیلم‌هایش در همین فاز است: «مهمان مامان»، «میكس»، «نارنجی‌پوش» و این آخری «چه خوبه كه برگشتی» كه به نوعی زدن به سیم آخر است. مهرجویی فضاهای ابزورد را دوست دارد. از تغییر لحن در فیلم خوشش می‌آید. صحنه‌های كابوس «هامون» كاملا فانتزی است ولی چون در بستر كابوس مطرح می‌شود، تماشاگر می‌پذیرد. نه فقط فیلم‌های اخیرش مانند «سنتوری» و «نارنجی‌پوش» و این فیلم آخر «چه خوبه كه برگشتی» كارگردانی نامرتب و اصطلاحا شلخته‌ای دارند كه حتی در فیلمی مانند «هامون» كه اثر موردعلاقه روشنفكران از داریوش مهرجویی است هم می‌توان این نامنظمی خودخواسته را دید. 


ستاره در دوربرگردان، درباره بازی حامد بهداد در آخرین فیلم مهرجویی

در واقع مهرجویی فقط در فیلم‌های «سارا» و «لیلا» است كه كارگردانی كاملا حساب شده و منطقی دارد. حالا «چه خوبه كه برگشتی» نقطه اوج همه فضاهای ابزورد و شلختگی‌های مهرجویی است و عجیب نیست كه خیلی‌ها را ناراحت و حتی خشمگین كرده است. فیلم همه‌جور شوخی دارد از شوخی‌های كلامی بگیرید تا بخش‌هایی كه كاملا وارد كمدی اسلپ استیك می‌شود. اگر دنبال مفاهیم آنچنانی عمیق هستید، «چه خوبه كه برگشتی» را نبینید. این ادامه منطقی اپیزود «تهران: روزهای آشنایی» است: سرخوشانه و غیرمنطقی. انگار كارگردان خواسته تمام قواعد فیلمسازی را به مبارزه بطلبد. برای لذت بردن از «چه خوبه كه برگشتی» باید فقط به ور ابزورد كارگردان فكر كنید. 

اگر دنبال مهرجویی هستید كه «هامون» را ساخته یا حتی فكر می‌كنید «چه خوبه كه برگشتی» به‌خاطر شخصیت‌های متعدد و متنوعی كه دارد و فضای كمدی‌اش به «اجاره‌نشین‌ها» یا «مهمان مامان» شبیه است، اشتباه كرده‌اید. این نسخه خیلی اگزجره‌ای از همه بازیگوشی‌های داریوش مهرجویی است. البته كه نمی‌شود به بهانه ابزورد بودن نقطه ضعف‌هایش را مانند اینكه اواسط فیلم دیگر ماجراها تكراری می‌شوند و فیلم از ریتم خودش خارج می‌شود، با این توجیهات نادیده گرفت.

از داریوش مهرجویی كه كلا خیلی بیشتر از این‌ها انتظار داریم اما فیلمی است كه برای دو ساعت شما را از همه فضاهای جدی روزمره خارج می‌كند و اگر كلید ورود به دنیایش را پیدا كنید می‌توانید حتی از دیدنش لذت هم ببرید. فیلمی كه باید چند بار دیگر ببینم تا متوجه شوم فضا و كاراكترهای عجیب و غریب آن خودخواسته تبدیل به این ملغمه بامزه شده‌اند یا كارگردان بزرگ ما خسته شده و خواسته فیلم را از سرش باز كند و به همین دلیل هم هیچ منطقی پس آن وجود ندارد. به هرحال این تنها فیلم این روزهای روی پرده سینماهاست كه دیدنش برای سینمادوستان واجب است چه دوستش داشته باشند و چه نه.

نظرات() 
How long do you grow during puberty?
شنبه 1 مهر 1396 12:11 ب.ظ
My brother recommended I may like this blog.
He was once entirely right. This put up truly made my day.
You can not believe just how a lot time I had spent for this info!
Thanks!
What do you do for Achilles tendonitis?
دوشنبه 9 مرداد 1396 11:22 ق.ظ
This design is steller! You certainly know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!
http://luxuriantflat2164.jimdo.com/2015/08/14/severe-pain-after-hammertoe-surgery
دوشنبه 9 مرداد 1396 12:10 ق.ظ
I used to be able to find good info from your blog posts.
Do you get taller when you stretch?
شنبه 7 مرداد 1396 12:13 ق.ظ
Whoa! This blog looks exactly like my old one!
It's on a completely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Excellent choice of colors!
http://elvia9ball63.jimdo.com/2015/08/21/hammer-toe-pain-whenever-running/
شنبه 3 تیر 1396 03:34 ب.ظ
Hello there, You've performed a fantastic job. I will certainly digg it and in my view recommend to my friends.
I am sure they will be benefited from this web
site.
www.freewebsite-service.com
جمعه 29 اردیبهشت 1396 02:05 ق.ظ
I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your website to come back later.
Many thanks
manicure
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 05:38 ب.ظ
Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it ;) I am
going to return once again since I saved as a favorite it.
Money and freedom is the best way to change, may you be rich
and continue to guide other people.
manicure
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 05:32 ق.ظ
What's up, the whole thing is going well here and ofcourse every one
is sharing information, that's actually good, keep up writing.
BHW
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 03:46 ق.ظ
bookmarked!!, I really like your blog!
BHW
یکشنبه 27 فروردین 1396 08:51 ب.ظ
Excellent article! We will be linking to this particularly great post on our website.
Keep up the good writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
X بستن تبلیغات

طبقه بندی

نویسندگان

صفحات جانبی

نظرسنجی

    کدام واژه بهتر است ؟




با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :